پایان نامه ارشد حقوق کیفری با موضوع رویکرد حقوق کیفری ایران به عدم رعایت حجاب و پوشش

جمعه 16 تير 1396
19:34
بلبل

پایان نامه ارشد حقوق کیفری با موضوع رویکرد حقوق کیفری ایران به عدم رعایت حجاب و پوشش

فرمت فایل: doc

حجم فایل: 192 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 240

ویژگی خاص : دفاع نشده، 80 درصد تخفیف


لینک دانلود در انتهای مطلب

هدف از پایان نامه بررسی رویکرد حقوق کیفری ایران به عدم رعایت حجاب و پوشش افراد جامعه می باشد.

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حقوق

رویکرد حقوق کیفری ایران به عدم رعایت حجاب و پوشش

چکیده
برخى از رفتارهاى نابهنجار در سطح اجتماع ،ارتباط تنگاتنگى با نظم،امنیت،عفت عمومى وسلامت اخلاقى جامعه دارند که «عدم رعایت حجاب شرعى» در سطح جامعه یکى از مهم ترین این رفتارهاست.در جامعه اسلامى«حجاب»(پوشش اسلامى) یک رفتار بهنجار و رعایت آن یکى از ضروریات دین و از حقوق مسلم جامعه اسلامى است.قانونگذار نیز با درک آثار منفى «عدم رعایت حجاب شرعى» و ضرورت رعایت آن،«عدم رعایت حجاب شرعى در معابر وانظار عمومى»را جرم شناخته وبراى آن مجازات مقرر فرموده است(تبصره ماده ۶۳۸ ق.م.ا)که متاسفانه بسیارى از مشمولان این جرم از وجود آن بى اطلاع هستند.حال با وجود پدیده رایج «عدم رعایت حجاب ،ظاهر وپوشش شرعى»در میان افراد جامعه ضرورت آن حس مى شود که با این موضوع به نحو علمى برخورد کرده وریشه هاى آن شناسایى وراهکارهاى مناسب ارائه گردد.
بنابراین در این تحقیق سعى بر آن است تا براى تحقق اهداف فوق ،مساله «حجاب» و«عدم رعایت حجاب شرعى» از دیدگاه هاى شرعى،فقهى،جامعه شناختى،روانشناختى،جرم شناختى و حقوقى تبیین وتحلیل نماییم .پایان نامه حاضر در بردارنده سه بخش مى باشد.در بخش اول به بررسی ابعاد تاریخی ،اجتماعی ومذهبی پوشش وظاهر اشخاص در ادیان واقوام مختلف و همچنین دین مبین اسلام و ایران امروزی پرداخته می شود. در بخش دوم به بررسی آسیب شناسی فرهنگ حجاب وارائه راهکارهای پیشگیری از بد حجابی وپدیده های مشابه آن با رویکردی بر نظریات مطرح در حوزه جرم شناسی وجامعه شناختی می پردازیم ودر نهایت در بخش سوم به تحلیل و بررسی مداخله حقوق جزا در کنترل پوشش وظاهراشخاص با تکیه بر مبانی جرم انگاری جرم «عدم رعایت حجاب شرعی»و ارکان تحقق این بزه همت می گماریم.
واژگان کلیدی:
تعزیر
جامعه اسلامی
انحرافات اجتماعی
پوشش و ظاهر اشخاص
عدم رعایت شئونات شرعی
مقدمه:
لباس فراتر از یك نیاز طبیعی در زندگی انسانها، امروزه بعنوان نمادی از فرهنگ جامعه محسوب می شود. كه این نماد و شاخص فرهنگی در قالب خرده فرهنگها و سنتهای قومی و قبیله ای بیشتر تجلی می كند به گونه ای كه برای بازشناسی و تمایز فرهنگهای مختلف از یكدیگر می توان از الگوی پوشش آنان بهره گرفت. در گذشته و در میان قبائل، نوع لباس افراد، نشانگر تعلق آنها به قوم یا قبیلة خاصی بوده است. لباس در زندگی امروزة انسانها نیزكاركردهای گسترده و متنوعی دارد. از جمله كاركردهای فردی این مقوله، پاسخگوئی به نیاز فطری خود استتاری است. براساس این نیاز، انسان در هر شرایطی حتی در محیطی كه كسی نباشد، تمایل درونی به برخورداری از حداقل میزان پوشش دارد و از برهنگی می پرهیزد. همچنین تأمین امنیت فردی از جهت محافظت بدن از گرما و سرما و شرایط متنوع جوی و جلوگیری از تحریك هوسبازان برای هرگونه اقدام احتمالی، عامل مهمی برای رعایت پوشش در محیط خارج ازخانه محسوب میشود.پوشش و بهره گیری از لباس به نیاز طبیعی خودآرائی و زیبائی دوستی انسان نیز پاسخ می دهد. تنوع الگوهای پوششی در میان افراد و نیز زیبائیها و جذابیتهای بكار رفته در لباسها مؤید این مسئله، می باشد. افراد با توجه به سلایق، انگیزه ها و فرهنگ حاكم بر محیط، در انتخاب شكل، رنگ و جنس لباس مورد علاقه خود اعمال نظر می كنند و با جلوه گری از طریق آن به حس خودآرائی و زیبائی دوستی درونشان پاسخ می دهند. متأسفانه امروزه با زیاده روی در پرداختن به این امر، جنبه های منفی پوشش در قالب تجمل گرائی، مدپرستی و خودنمائی نمود بیشتری یافته است كه می توان گفت علت اصلی آن غفلت از خودآرائی درونی و تهذیب نفس است.
از سوی دیگر كاركردهای اجتماعی لباس را نمی توان نادیده گرفت. امروزه لباس هویت خاصی را به افراد و حتی جوامع بخشیده است. لباس در میان افراد جامعه نوعی منزلت و شخصیت اجتماعی را بوجود می آورد و در ابعاد منفی ایجاد تفاخر و چشم هم چشمی می كند. الگوهای مختلف پوشش ضمن ایجاد شخصیت و منزلت فردی می توانند بیانگر سنتها، ارزشها و نوع فرهنگ حاكم بر جوامع باشند. مهمتر از همه، لباس امروزه نماد فرهنگی جوامع و جزئی از پیكرة آن محسوب می شود تا جائیكه با هنجارها و ارزشهای حاكم بر جوامع گره خورده و بعنوان یكی از ابزار مهم در جهت شناسائی فرهنگهای مختلف و حتی تحول در ساختار فرهنگی یك جامعه بكار گرفته می شودپوشش وحجاب علاوه بر پیشینه ای تاریخی وفرهنگی از منظر ادیان الهی هم از جایگاه مخصوصی برخوردار بوده چنانچه در دین مبین اسلام طبق آیات قرآن و روایات، پوشش اندام و زیبایی‌های بدن به نحوی که زینت زنان را پنهان کند و حجم اندام را به نحو تحریک آمیز نشان ندهد برای زن مسلمان لازم و واجب است.
به لحاظ جرم شناسی وبررسی موضوع ازنگاه حقوق جزا با ذکر مقدمه ای به اصل موضوع می پردازیم.حقوق کیفری کلاسیک کانون توجه خود را بر مساله جرم و مجرم مستقر ساخته بود و با تفکیک بزهکار ازبی گناه در مقام مجازات و تنبیه مجرم بود.حقوق کیفری نوین اما به مرحله پیش از جرم یعنی وضعیت پیش مجرمانه توجه خاص مبذول می دارد. چرا که معتقد است وضعیت پیش از ارتکاب جرم به مثابه کاتالیز و تسهیل کننده ای است که ارتکاب جرم را موجب می شود بنابراین با کنترل آن می تواند وقوع بزه را کنترل و پیشگیری نمود.
در این نگاه پیشینی به جرم موضوع بزه دیده مداری به مثابه یکی از عوامل موجهه جرم مطرح می شود در واقع در فرایند تکوین جرم علاوه بر مجرم و خصوصیات فردی و اجتماعی که او در آن زندگی می کند بزه دیده و مجنی علیه نیز سهمی در حرکت مجرم از مرحله اندیشه و قصد مجرمانه به سوی عمل دارد که بر همین اساس بزه دیده شناسی را لازم و اجتناب ناپذیر می سازد. با پیشگیری از فرایند بزه دیدگی یعنی بزه دیده واقع شدن گروه هایی که بالقوه استعداد بزه دیده واقع شدن دارند و آسیب پذیر می باشند می تواند به طور غیر مستقیم مانع از تکوین جرم شد. این همان پیش گیری وضعی است که وضعیت پیش از جرم را تحت کنترل خود در می اورد.در واقع در این دیدگاه وضعیت بزه دیده خود سائق مجرم به سمت او به عنوان آماج بزه بوده است. این بزه دیده است که به صورت فعال و نه منفعلانه زمینه ساز جرم شده است و بنابراین این تصویر سنتی که بزه دیده قربانی مظلوم و منفعلانه جرم بوده است را باید در موارد بسیاری فروگذارد و نگاهی علت شناختی به بزه دیده داشت.
بی شک وضعیت زنانی که بدون رعایت حجاب در معابر عمومی ظاهر می شوند تحریک کننده بوده و سائق مجرم به ارتکاب جرم است. نمی توان برهنگی زنان را به رسمیت شناخت و آن گاه یکسره بر طبل مجازات متجاوزکوفت.جرم انگاری بد حجابی از این منظر ضرورتی است که منتفع اصلی آن خود زنان خواهند بود چرا که موجب پیشگیری از جرایم جنسی علیه ایشان می شود.
قانون کیفری نیز به این تناسب می بایست در نظام تعیین مجازات سهمی را به نقش بزه دیده و اثر گذاری او در ارتکاب جرم اختصاص دهد.در مورد جرایم علیه زنان نیز آن گاه که پوشش و وضعیت ایشان محرک به جرم بوده است می بایست حمایت حقوق کیفری از آن ها نیز کاهش یابد. و در مبارزه با جرایم جنسی از نقش مهم و بی بدیل ضرورت مبارزه با فرایند بزه دیدگی که بد پوششی از مصادیق بارز و مسلم آن است غفلت نورزید.پیشگیری از جرم از تکالیف حکومت ها ست. بنابراین مبارزه با پدیده شوم بد حجابی از وظایف ذاتی دولت و قوای انتظامی و قضایی است .بی توجهی حکومت به این مقوله زمینه ساز رشد چشم گیربد حجابی و جرایم ناشی از آن مانند مزاحمت و تجاوز خواهد شد.
پرداختن به انحرافات و آسیب های مذکور همواره توجه پژوهشگران و محققان دینی و غیر دینی را به خود جلب نموده و کتاب ها و مقالات و آثار متعددی تدوین، تنظیم و به مخاطبان ارایه گردیده است.دراین جا به دور از کلی گویی های رایج و تجزیه و تحلیل های خاصه مقالات و آثار تحقیقات و پژوهش های مفصل، سعی شده است، به بررسی ابعاد مختلف پوشش وظاهر اشخاص از نگاه حقوق جزا و در ادامه به ریشه یابی و ارایه راه کارهای عملی در مورد یکی از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی و فرهنگی (یعنی بدحجابی) را مورد بحث قرار داده و متنی آموزشی مبتنی بر رویکرد حقوقی،جامعه شناختی و آموزه های وحیانی، به علاقه مندان ارایه شود.
فهرست مطالب
بخش اول:
بررسی ابعاد تاریخی، اجتماعی ومذهبی پوشش وظاهر اشخاص باتاکید برجامعه ایران امروز
فصل اول:پیشینه حجاب درمیان اقوام باستان تاکنون وحجاب در جامعه ایران امروز
مبحث اول:تاریخچه حجاب
گفتار اول:حجاب در اقوام باستان
گفتار دوم:حجاب در میان ادیان الهی
بند اول:پـوشش وحجـاب در آییـن زرتشت
بند دوم:پـوشش و حجـاب در آییـن یهـود
بند سوم:پـوشش و حجـاب در آییـن مسیحیـت
گفتار سوم:حجاب وپوشش زن در ایران باستان
بند اول:فـرهنـگ و لبـاس ایـران باستـان در گـذر تاریـخ
بنددوم:پـوشش زن در ایـران باستـان
مبحث دوم:حجاب در جامعه ایران امروز وتاثیر برخوردبا فرهنگ بیگانه
گفتار اول:پدیده تجدد وبرخورد فرهنگ سنتی ایران با مفاهیم برگرفته از فرهنگ غرب
بند اول:زن در دوره صفـوی
بنددوم:پـوشش زنـان در دوره شاه عبـاس اول
بندسوم:حجـاب در دوره قاجـار
بندچهارم:دوره معاصر
گفتار دوم:تاثیر انقلاب اسلامی وعوامل پیدایش بی حجابی وبد حجابی در ایران امروز
بند اول: عوامل روانی
بنددوم:عوامل فرهنگی
بند سوم:عوامل اجتماعی
بندچهارم: عوامل سیاسی
فصل دوم:حجاب از منظر دین اسلام وبررسی ابعاد شرعی حجاب
مبحث اول:مقام وحرمت دختران وزنان ازدیدگاه اسلام وبررسی فلسفه حجاب
گفتار اول:نگاه اسلام به زن وشان او در اجتماع
گفتار دوم:فلسفه حجاب وپوشش در اسلام وایرادات وارده به آن
بنداول:مفهـوم لغـوی حجـاب
بند دوم:فلسفه حجاب
مبحث دوم:حکم حجاب و خودآرایی در اسلام وحدود آنها
گفتار اول:حکم پوشش در اسلام وسیره بزرگان دین
بند اول:حجـاب در قـرآن
بند دوم:دیـدگـاه مفسـران
بند سوم:دلایـل روایـی
بند چهارم:حجـاب از دیـدگـاه عقـل
بند پنجم:حجیّـت سیـره
بندششم:معافیت های پوششی در زنان
گفتار دوم:زیبا شناختی پوشش وحدود خودآرایی از منظر اسلام
بند اول:اهمیـت رنـگ پـوشش در اسلام
بند دوم:حدود خود آرایی در سلام
فصل سوم:بررسی حجاب در حوزه اخلاق اجتماعی
مبحث اول:بررسی آثار اجتماعی حجاب اسلامی
گفتار اول: جامعه شناختی بی حجابی
گفتار دوم:آثار مثبت اجتماعی رعایت حجاب وعفاف
بنداول:کاهش چشمگیر جرایم و جنایات جنسی و جرایم مرتبط با امور جنسی
بند دوم:کاهش انحرافات جنسی
بندسوم:استحکام بنیان خانواده وکاهش آمارطلاق
بند چهارم:افزایش امنیت عمومی و سلامت اخلاقی
بند پنجم: فراهم شدن بسترهای رشد وپیشرفت در عرصه های گوناگون
گفتار سوم: آثار منفی اجتماعی عدم رعایت حجاب وعفاف
بند اول: افزایش جرایم وجنایات جنسی وجرایم مرتبط با امورجنسی ودرنتیجه کاهش آمارازدواج
بند دوم:سست شدن بنیان خانواده و افزایش آمار طلاق
بند سوم:کاهش امنیت و آرامش عمومی وسلامت اخلاقی به دلیل شیوع فساد و فحشاء.
بندچهارم:افزایش آمار فرزندان نامشروع
مبحث دوم:بدحجابی درحوزه اخلاق اجتماعی
گفتار اول:بد حجابی؛ مرز میان انحراف ،جرم وگناه
گفتار دوم:بدحجابی:پدیده یامعضل اجتماعی
بخش دوم:
آسیب شناسی فرهنگ حجاب وارائه راهکارهای پیشگیری از بد حجابی وپدیده های مشابه آن
فصل اول:آسیب شناسی فرهنگ حجاب وعلل گرایش برخی جوانان به پوشش ها و ظواهرنا متعارف
مبحث اول:عدم آشنایی بافرهنگ حجاب ونقش آموزش وپرورش(نظریه های یادگیری و معاشرتهای ترجیحی)
گفتاراول:تبیین نظریه های یادگیری ومعاشرتهای ترجیحی وانطباق آن باعدم رعایت حجاب اسلامی
گفتار دوم: شیوه كسب رفتارهای انحرافی مانند عدم رعایت حجاب شرعی توسط فرد
بنداول:.خانواده
بنددوم: گروه همسالان(نظریه انتقال فرهنگی و معاشرت های ترجیحی)
بندسوم: خود تنظیمی
گفتار سوم: پاداشها و تنبیهات مؤثر درعدم رعایت حجاب شرعی
گفتار چهارم: عوامل اجتماعی و محیطی مؤثر بر این پدیده در یك محیط خاص مانند مدرسه
مبحث دوم: نقش وسایل ارتباط جمعی(نظریه تعارض فرهنگی)
گفتار اول:نظریه تعارض فرهنگی ونقش وسایل ارتباط جمعی در رابطه با رعایت حجاب
گفتار دوم:کارکردهای منفی رسانه ها وتاثیر آنها درتغییر ارزش ها وهنجارهای جامعه
بنداول.تحدید مفهوم جرم
بنددوم.ایجاد امواج جرم
بندسوم.عادی سازی هنجارشكنی
بندچهارم.اشاعه فحشا و بی بندوباری
بندپنجم. تضعیف اعتماد اجتماعی
مبحث سوم:تلقی حجاب به عنوان یک تحمیل واجبار دولتی یا رسمی(نظریه کنترل اجتماعی وواکنش اجتماعی)
گفتار اول:نظریه کنترل اجتماعی وواکنش اجتماعی
گفتار دوم:کنترل اجتماعی در اسلام
گفتار سوم:بررسی عدم رعایت حجاب شرعی از منظر نظریه کنترل اجتماعی وواکنش اجتماعی
گفتار چهارم:آسیب شناسی کنترل اجتماعی رسمی والزامی حجاب وتاثیر آن در عدم رعایت حجاب شرعی
بند اول: آسیب شناسی کنترل اجتماعی رسمی والزامی حجاب
بنددوم: تاثیر کنترل رسمی والزامی حجاب در ترویج عدم رعایت حجاب شرعی
بندسوم:نظریه برچسب زنی وآسیب شناسی آن در ترویج عدم رعایت حجاب شرعی
فصل دوم:راهکارهای پیش گیری ودرمان بی حجابی و ترویج فرهنگ عفاف
مبحث اول: پیش گیری فرهنگی وترویج فرهنگ عفاف وحجاب
گفتار اول:آموزش پدران و مادران
گفتار دوم:ساماندهی نظام آموزش و پرورش
گفتار سوم: دانشگاهها و مقابله با بد حجابی
مبحث دوم: سایر طرق پیشگیری
بخش سوم:
مداخله حقوق جزا در کنترل پوشش وظاهراشخاص
فصل اول:مبانی جرم انگاری در خصوص نحوه پوشش وظاهر اشخاص
مبحث اول: حفظ اخلاق وعفت عمومی
گفتاراول:درمورد اشخاص مسلمان
گفتار دوم:وضعیت اتباع خارجه مقیم درایران وافراد غیر مسلمان
بند اول: نظر مخالفین اصل پوشش و حجاب افراد غیر مسلمان
بند دوم: نظر موافقین اصل لزوم حجاب برای افراد غیر مسلمان و اتباع بیگانه در جامعه اسلامی
بند سوم: نظربرگزیده در زمینه اصل لزوم حجاب برای افراد غیر مسلمان و اتباع بیگانه در جامعه اسلامی
مبحث دوم:حفظ نظم عمومی از طریق الزام اشخاص به رعایت حجاب و ظاهرمتعارف
گفتاراول:کارایی یا عدم کارایی ابزارکیفری
گفتار دوم:محدودیت کاربردابزارکیفری
بنداول:مطلوبیت یا عدم مطلوبیت سختگیری پلیسی_قضایی
بنددوم:قلمرو مناسب برای دخالت ضابطین دادگستری ومقامات قضایی در مسئله پوشش وظاهر اشخاص
فصل دوم:ارکان جرم عدم رعایت حجاب شرعی وتظاهربه عمل حرام
مبحث اول:عدم رعایت حجاب شرعی
گفتار اول:عنصر قانونی جرم
گفتار دوم:زن بودن مرتکب وچرایی عدم اشاره به تکلیف شرعی مردان
گفتارسوم:علنی بودن یا ارتکاب درمعابر و اماکن عمومی
گفتار چهارم:منظور از ظاهر شدن بدون حجاب شرعی:شمول یاعدم شمول حکم بر پدیده بد حجابی
مبحث دوم: تظاهر به عمل حرام
گفتاراول:تبیین مفهوم حرمت شرعی ونسبت آن با اصل قانونی بودن جرم
بنداول:اصطلاحات و اقسام حرمت:
بنددوم:تبیین حدود اصل قانونى بودن جرم و مجازات
بندسوم:حرمت شرعی ونسبت آن با اصل قانونی بودن جرائم ومجازاتها
گفتاردوم:جریحه دار ساختن عفت عمومی و مفهوم آن
نتیجه گیری
فهرست منابع ومآخذ

لینک دانلود :


http://bolbol.fileina.com/card.aspx?productid=63756


در صورت هر گونه مشکل در دانلود فایل به قسمت آموزش دانلود فایل در همین صفحه مراجعه نمایید.


[ بازدید : 200 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

قوانین موجود در برابر گرفتن آزادی از کودکان در حقوق ایران و مقایسه آن با قوانین بین المللی

جمعه 16 تير 1396
19:23
بلبل

فرمت فایل: doc
حجم فایل: 237 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 179

ویژگی خاص : دفاع نشده ، 90 درصد تخفیف

لینک دانلود آخر مطلب

هدف از این پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حقوق، بررسی قوانین موجود در برابر گرفتن آزادی از کودکان در حقوق ایران و مقایسه آن با قوانین بین المللی می باشد

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حقوق گرایش جزا و جرم شناسی

قوانین موجود در برابر گرفتن آزادی از کودکان در حقوق ایران و مقایسه آن با قوانین بین المللی


چکیده
یكی از اصول مشترك بین المللی تعیین حداقل سن مسؤولیت كیفری برای اطفال است. این امر در اسناد بین المللی و نظام‌های حقوقی مختلف مورد تأكید قرار گرفته و كشورهای مختلف سنین متفاوتی را به عنوان حداقل سن مسوولیت كیفری تعیین نموده‌اند. اكثر قریب به اتفاق كشورها در كنار تعیین حداقل سن مسؤولیت كیفری، سن مسؤولیت مطلق كیفری یا سن بلوغ كیفری افراد را نیز تعیین و برای محدوده زمانی بین این دو سن واكنش های متفاوتی در قبال اطفال و نوجوانان معارض با قانون در نظر گرفته‌اند.
با عنایت به اهمیت سطوح سنی كودكان معارض با قانون، نظام كنترل بزهكاری كودكان و نوجوانان تحت شرایط خاص صورت می‌گیرد كه در اكثر موارد با نظام كنترل بزرگسالان متفاوت است و علاوه بر پیشگیری از بزهكاری شامل جرایم ارتكابی، نحوه برخورد پلیس و یا ضابطین دادگستری و محاكم و هم چنین نحوه برخورد در اماكن نگهداری، مددكاران و مشاوران نیز می شود.
در این پژوهش همواره تلاش شده است با روش تحلیلی و كتابخانه ای و با استفاده از سایر كتب و قوانین و مقررات ملی و بین‌المللی به تبیین ضوابط حاكم بر سلب آزادی از اطفال که باید در حالت استثنایی و نادر صورت بگیرد، نقش و جایگاه پلیس یا ضابطان دادگستری، ضوابطی که قاضی باید طبق آن رفتار کند و در چه شرایطی می تواند برای طفل قرار بازداشت موقت صادر کند و در چه شرایطی نیز می تواند طفل را به کانون اصلاح و تربیت بفرستد، پرداخته شود.
نتایج حاصل از این تحقیق به سن مسؤولیت كیفری، نقش پلیس، محرومیت از آزادی پیش از محاكمه، رسیدگی بدون تأخیر، حق اعتراض به بازداشت موقت، اهمیت نقش وکلا و نقش مراكز نگهداری و بازپروری اشاره دارد.

كلید واژه:

طفل

سن مسئولیت كیفری

سلب آزادی

قرار بازداشت موقت‌

كانون اصلاح و تربیت

فهرست مطالب
چكیده
الف- طرح مسأله و موضوع اصلی پژوهش
ب- اهمیت و ضرورت انجام پژوهش و اهداف آن
ج- سؤالات تحقیق
د- فرضیات
ه- روش انجام تحقیق
و- سوابق انجام تحقیق
ز- سازمان دهی مطالب

فصل اول: مفاهیم پایه ای و تبیین معیارهای بین المللی مربوط به سلب آزادی از طفل

مبحث اول: مفاهیم پایه‌ای پژوهش
گفتار اول: طفل

الف- مفهوم لغوی طفل

ب- طفل در اصطلاح حقوقی ایران
ج- طفل یا كودك در اصطلاح كنوانسیون حقوق كودك

گفتار دوم: سن حداقل مسؤولیت كیفری

الف- تعریف سن حداقل مسؤولیت كیفری
ب- ضوابط ناظر بر حداقل سن مسؤولیت كیفری درحقوق ایران
ج- ضوابط ناظر بر حداقل سن مسؤولیت كیفری در كنوانسیون حقوق كودك و سایر اسناد بین المللی

گفتار سوم: سن مسؤولیت كیفری كامل یا رشد كیفری

الف- تعریف سن رشد كیفری یا مسؤولیت كیفری كامل
ب- ضوابط ناظر بر رشد كیفری درحقوق ایران
ج- ضوابط ناظر بر رشد كیفری در حقوق بین المللی مربوط به دادرسی اطفال

گفتار چهارم: سلب آزادی و انواع آن

الف- سلب آزادی پیش از محاكمه توسط مقامات قضایی
ب- سلب آزادی اداری یا پلیسی
ج- سلب آزادی به عنوان مجازات

گفتار پنجم: حقوق زندانیان و افراد محروم از آزادی

الف- تعریف حقوق زندانیان و افراد محروم از آزادی

ب- حقوق مدنی و سیاسی
ج- حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی

د- حقوق مخصوص اشخاص محروم از آزادی پیش از محاكمه

مبحث دوم: تبیین ضوابط بین المللی ناظر به سلب آزادی از اطفال

گفتار اول: استثنایی بودن سلب آزادی از اطفال از نظر معیارهای بین المللی

الف- ضرورت اكتفا به كوتاه‌ترین زمان مناسب برای سلب آزادی از طفل و چرایی این ضرورت
ب- ضرورت اجتناب از سلب آزادی پیش از محاكمه جز در موارد كاملا استثنایی
ج- آثار و نتایج استثنایی بودن سلب آزادی از طفل
1- ضرورت تعیین تكلیف فوری وضعیت اطفال محروم از آزادی
2- ضرورت بازنگری مداوم نسبت به امكان آزادی طفل
3- ممنوعیت توقیف و سلب آزادی اجباری به حكم قانون از لحاظ معیارهای بین‌المللی

گفتار دوم: حق اعتراض به سلب آزادی

الف- اعتراض به سلب آزادی در میثاق حقوق مدنی و سیاسی
ب- اعتراض به سلب آزادی در كنوانسیون حقوق كودك
ج- نحوه رسیدگی به اعتراض طفل از لحاظ كنوانسیون مربوطه

گفتار سوم: حق دسترسی به وكیل یا مشاوره حقوقی

‌گفتار چهارم: الزام به نگهداری جداگانه اطفال و افراد بزرگسال در مراكز سالب آزادی

گفتار پنجم: الزام به نگهداری جداگانه اطفال متهم از اطفال محكومیت یافته

گفتارششم: ضرورت رفتار مناسب‌، اقدامات تربیتی و ایجاد شرایط بازپروری طفل در جامعه و حفظ كرامت
او

گفتار هفتم: منع از مجازات حبس دایم بدون امکان آزادی مشروط

فصل دوم: چگونگی رعایت ضوابط بین المللی مربوط به سلب آزادی از اطفال در حقوق ایران

مبحث اول: سلب آزادی اداری یا پیش از محاكمه از اطفال در حقوق ایران

گفتار اول: دستگیری طفل توسط پلیس یا ضابطین دادگستری

الف- در حقوق موجود
ب- در تغییرات نوین قانونگذاری

گفتار دوم: بازداشت موقت طفل و جایگزین های آن

الف- فقدام مقررات لازم برای بازداشت طفل در حقوق كنونی

ب- در تغییرات نوین قانونگذاری

گفتار سوم: حق اعتراض و حق برخورداری طفل از معاضدت حقوقی و سایر معاضدت‌های مناسب

الف- مقررات ناظر بر اعتراض طفل به سلب آزادی پیش از محاكمه در حقوق كنونی و تغییرات نوین
قانونگذاری
ب- حق انتخاب وكیل توسط طفل یا اولیای قانونی او
ج- حق برخورداری از معاضدت حقوقی رایگان یا وكالت تسخیری برای اطفال

گفتار چهارم: مقررات مربوط به تعیین تكلیف اطفال بازداشت شده پیش از محاكمه

الف- مدت زمان مقرر برای بازنگری در ضرورت ادامه بازداشت در حقوق کنونی و تغییرات نوین
قانونگذاری
ب- پیش بینی یا عدم پیش بینی ضرورت تسریع در تعیین پرونده طفل بازداشتی و ضمانت اجراهای
مربوطه

مبحث دوم: ضوابط ناظر بر حقوق اطفال محروم از آزادی در قوانین و مقررات موضوعه ایران

گفتار اول: حقوق اطفال زندانی شده در كانو‌ن‌های اصلاح و تربیت

گفتار دوم: چگونگی رعایت الزام به نگهداری جداگانه و صراحت یا ابهام مقررات مربوطه

گفتار سوم: امكان آزادی پیش از موعد طفل زندانی و مقررات ناظر بر نگهداری اجباری

نتیجه گیری و پیشنهادات

منابع و ماخذ

لینک دانلود :


http://bolbol.fileina.com/card.aspx?productid=63759


در صورت هر گونه مشکل در دانلود فایل به قسمت آموزش دانلود فایل در همین صفحه مراجعه نمایید.


[ بازدید : 201 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

پایان نامه ارشد رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی مستندات حکم حجاب در نظام قانونگذاری اسلامی

جمعه 16 تير 1396
19:11
بلبل

فرمت فایل: doc
حجم فایل: 420 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 140

لینک دانلود در انتهای مطلب

در این پایان نامه مستندات حکم حجاب در نظام قانونگذاری اسلامی مورد بررسی قرار می گیرد

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی

مستندات حکم حجاب در نظام قانونگذاری اسلامی

چکیده
گرایش به پوشش و عفاف یک گرایش فطری در میان زنان و مردان است. اما میزان و شکل آن رابطة مستقیمی با اخلاق و فرهنگ جوامع داشته و دارد. احكام‌ اسلام‌ بر اساس‌ جلب‌ مصالح‌ و دفع ‌مفاسد مبتنی‌ بر فطرت پاك‌ انسان‌ و عدم‌ ضرر است‌. خالق‌ انسان‌ بهتر از هر نهاد یا منبعی‌ می‌داند كه‌نیاز فطری‌ انسان‌ چیست‌؛ زیرا بدون‌ تردید اگر پروردگار را تنها علت‌ اصلی‌ پیدایش‌عالم‌ هستی ‌بدانیم‌، به‌ طور قطع‌ علم‌ و عدالت‌ آن‌ ذات ‌بی‌همتا اقتضا دارد كه‌ منبع‌ اصلی‌ قانونگذاری‌ نیز برای‌ رفتار و گفتار شخصی‌ و اجتماعی‌ انسان‌باشد.
تاریخ مكتوب انسانی مدنی، بر این واقعیت گواهی می دهد كه همزمان با آغاز زندگی اجتماعی بشر، در قالب خانواده، خویشاوندان و جامعه، مفاهیم محرم و نامحرم و گونه ای از حریم گیری و محدودیت، به عنوان معیار بایدها و نباید ها در برقراری روابط جنسی، شكل معاشرت، چگونگی تماس گفتاری و پوشش بدنی، مطرح بوده و جلوه حجب، حیا و عفاف او به حساب می آمده است. یكی از نمادهای حیا و عفاف، نماد پوشش و لباس، بوده است و پایبندی به آن برای زنان یك كمال به حساب می آمده است. ولی چهار قرن پیش، در اثر رنسانس در غرب فرهنگ شرم ستیزی و عفت گریزی، طراحی گردید. با این تحول، محرم و نامحرم معنای خود را از دست داد، شرم، حیا و عفت همراه با لباس زن فرو ریخت، تمام محدودیتها، در تعامل دو جنس مخالف، از میان برداشته شد و پوشش اندام مشخص كنندة جنسیت زن، نشانه عقب ماندگی و مخالف حق آزای او قلمداد گردید.
از آن جا كه در دهه‌های اخیر برخی كشورهای اروپایی محدودیت‌هایی برای پوشش زنان مسلمان وضع نموده‌اند، لذا تبیین حقوق اقلیت‌ها در حقوق بین‌الملل ضروری می‌باشد. این پایان نامه ضمن اشاره به مفاهیم ، مبانی و تاریخچه ی حجاب ، به بررسی این مقوله از منظر فقهی و حقوقی ( داخلی و بین المللی ) می پردازد. در نهایت برآیند پایان نامه این است كه با احراز شرایط در مورد مجرم، عمل بی حجابی، جرم تلقی می شود و قابل مجازات است و ممنوع دانستن حجاب نقض حقوق بشری افراد و آزادی دینی آنان است و بیشتر ناشی از فشارهای سیاسی و اجتماعی می‌باشد
كلید واژه :
حجاب
عفاف
فقه
حقوق
اقلیت‌ها
زکات
مقدمه
بی هیچ شبهه ای حجاب از مسلّمات شریعت و از واجبات قطعی و ضروری آن است ولااقل فقهای امامیه در این زمینه تردیدی ندارند . وظیفه پوشش كه اسلام براى زنان مقرر كرده است ‏بدین معنى نیست كه از خانه بیرون نروند. زندانى كردن و حبس زن در اسلام مطرح نیست.پوشش زن در اسلام این است كه زن در معاشرت خود بامردان بدن خود را بپوشاند و به جلوه‏گرى و خودنمایى نپردازد.آیات مربوطه همین معنی را ذكر مى‏كند و فتواى فقها هم مؤید همین مطلب است و ما حدود این پوشش را با استفادهاز قرآن ومنابع سنت ذكر خواهیم كرد.
نشانه بودن «حجاب» برای «عفاف» گریزناپذیر است. پوشش، نشان عفاف است. عفت و حیا، خصلتی انسانی است كه تاریخ بر نمی تابد و مورد پذیرش تمامی انسانها بوده و هست. و انسانهای بزرگ و ادیان آسمانی نیز بدان توصیه كرده اند. در شریعت اسلامی نیز بر آن تأكید فراوان شده است. همین خصلت انسانی یكی از فلسفه های اصلی پوشش آدمی بوده است.
حیا و عفاف از ویژگیهای درونی انسان است و حجاب به شكل و قالب و نوع و چگونگی پوشش بر می گردد. تفاوت باطن و ظاهر یا روح و جسد و یا گوهر و صدف را می توان به عنوان تمثیل دراین زمینه به كاربرد.
پوشش اسلامی و حجاب یکی از آموزه‌های دین اسلام است که بسیاری از زنان مسلمان به عنوان تکلیف دینی به آن عمل می‌کنند. بر اساس موازین حقوق بشر نیز هر انسانی از حق آزادی فکر، وجدان و دین برخوردار است. این حق شامل اظهار عقیده و ایمان، تعلیمات مذهبی و اجرای مراسم دینی به نحو فردی یا جمعی، خصوصی یا عمومیخواهد بود (ماده 18 اعلامیه جهانی حقوق بشر).علیرغم بحث‌های فراوان، برخی كشورهای اروپایی با گذراندن قانون خاص، استفاده از پوشش اسلامی را در مدارس ابتدایی و راهنمایی ممنوع كردند؛ در نتیجه، محدودیت‌هایی برای زنان و دختران مسلمان ایجاد شده است.
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
فصل اول:کلیات تحقیق
1-1-بیان مساله
1-2-پیشینه تحقیق
1-3-ضرورت واهداف تحقیق
1-4-فرضیه ها
1-5-ساختار ومحدوده تحقیق
فصل دوم:اصطلاحات ومفاهیم ومباحث عام
2-1-بخش اول
2-1-1- حجاب درلغت
2-1-2- حجاب در اصطلاح
2-1-3- عفاف در لغت
2-1-4-عفاف در اصطلاح
2-2-بخش دوم
2-2-1- اثرات حجاب
2-2-2- فواید حجاب
2-2-3- انواع حجاب قرآنی
2-2-4- ابعاد حجاب
3-3-بخش سوم
2-3-1- حجاب درگفتار
2-3-2- حجاب رفتاری
2-3-3- حجاب وعفت
2-3-4-مفهوم وابعاد حجاب درقرآن
2-3-5-هدف وفلسفه حجاب
2-3-6-حجاب چشم
2-4-بخش چهارم
2-4-1- توجه به رابطه پوشش وفرهنگ دینی
2-4-2- آثار ووفائد رعایت حجاب وپوشش دینی
2-4-3- بررسی فرهنگ حجاب وعفاف در غرب
2-4-4- زن محجبه در غرب
2-4-5- حجاب زن مسیحی
2-4-6- افزایش گرایش زنان به اسلام وحجاب در غرب
2-4-7- گسترش حجاب در دانشگاههای غربی
2-4-8- طرح قانون ممنوعیت حجاب در آمریکا
2-4-9- اسلام حراسی ومقابله با حجاب
2-4-10-مسئله حجاب درزمان حکومت رسول خدا(ص)

فصل سوم:مستندات حجاب

3-1-بخش اول: آیات
3-1-1- حجاب درقرآن
3-1-2-تاریخ نزول احزاب ونور
3-1-3-تفسیر آیه حجاب
3-2-بخش دوم : روایات
3-2-1-حجاب در روایات
3-2-2-زمان برقراری حجاب میان اسلام وایران وروم
3-2-3-شواهد در تعارض حجاب
3-2-4-روایات درباره اهمیت حجاب در نظر فاطمه الزهرا(س)
3-2--5-توجه به حجاب با رویکرد عقلایی وعلمی

فصل چهارم : حجاب از نظر علماء و دانشوران حقوق ایران

4-1-بخش اول :حجاب از دیدگاه دانشوران ، فقها
4-1-1- حجاب وعفاف از منظر فقهی
4-1-2- تعریف مفاهیم حجاب شرعی
4-1-3- حجاب از منظر حقوقی
4-1-4- حجاب در حقوق بین الملل
4-1-5- قلمرو حجاب
4-1-6- فتوای فقهاء درباره حجاب
4-1-7-حجاب از دیدگاه مراجع تقلید
4-2-بخش دوم : حجاب در حقوق ایران
4-2-1- ارکان جرم قانونی بی حجابی
4-2-2-رکن مادی
4-2-3-رکن معنوی
4-2-4-مراحل جرایم
4-2-5-مرحله تعقیب جرایم
4-2-6-مرحله تحقیق جرایم
4-2-7-مرحله دادرسی جرایم
4-2-8-مرحله اجرای جرایم
فصل پنجم : نتیجه گیری
منابع

لینک دانلود :


http://bolbol.fileina.com/card.aspx?productid=63768


در صورت هر گونه مشکل در دانلود فایل به قسمت آموزش دانلود فایل در همین صفحه مراجعه نمایید.


[ بازدید : 194 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

دانلود پایان نامه دفاع نشده حقوق با موضوع ارزیابی جایگزین چارچوب های امنیتی برای خلیج فارس

جمعه 16 تير 1396
19:07
بلبل

فرمت فایل: doc
حجم فایل: 238 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 246

ویژگی خاص : دفاع نشده

لینک دانلود در آخر مطلب

هدف از این پایان نامه ارزیابی جایگزین چارچوب های امنیتی برای خلیج فارس 19701990 می باشد.

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد علوم سیاسی

ارزیابی جایگزین چارچوب های امنیتی برای خلیج فارس

سالهای 1970-1990

چکیده:
خلیج فارس همواره در طول تاریخ خود جاذبه هایی داشته است که مورد توجه دیگران قرار می گرفت. این جاذبه ها در طی تاریخ متغیر بوده است. زمانی که تجارت و بازرگانی در رأس اولویت های دیگر کشورها بود خلیج فارس آنقدر ثروت و بازار مصرف داشت که مورد طمع دیگران قرار گیرد و سپس اروپائیان را یکی پس از دیگری روانه منطقه سازد و بعضی کشورهای منطقه خلیج فارس را صحنه تاخت و تاز و رقابت برای تسلط بر منطقه قرار دهند.
کشف ثروتهای بیکران و افسانه ای هند اهمیت خلیج فارس را دو چندان کرد و این بار علاوه بر موقعیت تجاری و بازرگانی خود، خلیج فارس به یک موقعیت استراتژیک و معبر آسان دسترسی به هند و حفاظت از آن تبدیل گشت. تا جائیکه بخشی از دوران طولانی رقابت ها در منطقه خلیج فارس بخاطر حفاظت و امنیت شبه قاره هند بود.
در طی نیمه دوم قرن 19 عامل دیگری بر اهمیت خلیج فارس افزود و بار دیگر نظر همگان را متوجه این منطقه ساخت. این عامل کشف ذخائر عظیم نفتی از یک طرف و وابستگی روز افزون دنیای صنعتی به این ماده حیاتی از طرف دیگر بود به طوری که تمامی دنیا را درگیر موضوعات امنیتی خلیج فارس کرد و همچنان که وابستگی به نفت بیشتر می شد حساسیت نسبت به تحولات و حتی سیاست گذاریها در این منطقه بیشتر می گردید.
این وابستگی زمانی روشنتر می گردد که بدانیم خلیج فارس با 565 میلیارد بشکه ذخائر نفتی، 63% کل ذخائر شناخته شده نفتی را در دل خود جای داده است. خلیج فارس علاوه بر نفت به لحاظ ذخائر گازی نیز دارای اهمیت است؛ به طوری که دارای7/30 تریلیون متر مکعب ذخیره گازی است که معادل 5/28% کل ذخائر کشف شده گاز طبیعی جهان است.
تحولات دنیا در دوران کنونی بر ارزش منطقه روز بروز می افزاید و این تحولات را می توان اول در زمینه جانشینی انرژی مورد بحث قرار داد. باید گفت دنیا تا کنون به یک جایگزین ارزان که توان رقابت با نفت را داشته باشد دست نیافته است و لااقل تا چند دهه دیگر چنین خواهد بود. دوم اینکه در زمینه تناسب بین رشد جمعیت و میزان کشف انرژی، این تناسب هر چه بیشتر به زیان انرژی پیش می رود به طوری که سالانه حدود 80 میلیون نفر به جمعیت دنیا افزوده می شود و این افزایش جمعیت به معنای افزایش مصرف انرژی است، و افزایش انرژی با نرخ رشد جمعیت حتی با تکنولوژیهای پیشرفته غیر قابل تصور است. سوم اینکه این ماده حیاتی در بقیه جاهای دنیا به سرعت در حال اتمام است و یا اینکه هزینه کشف و استخراج آن بسیار بالاست، در حالیکه در منطقه خلیج فارس این ماده نفتی به وفور و به آسانی بدست می آید و همین عامل علاقمندی به دسترسی به منابع نفتی منطقه را افزایش می دهد.
کلمات کلیدی:

خلیج فارس

نظام امنیتی

امنیت منطقه ای

تحولات امنیتی خلیج فارس

مقدمه:
هدف این تحقیق بررسی تلاشهایی است که از دهه 70 م. تا زمان حال برای ایجاد سیستمهای امنیتی در منطقه صورت گرفته است. در این بررسی سعی شده است بنا به موقعیت و شرایط زمانی عوامل دخیل در امنیت خلیج فارس روشن گردد و در این راستا نقش عوامل داخلی و خارجی دخیل در امنیت و در حقیقت گستره موضوعات امنیتی خلیج فارس روشن گردد. با این هدف که نقش عوامل فرامنطقه ای و ارتباط آنها با عوامل درون منطقه ای در ایجاد یک سیستم منطقه ای مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد. به عبارت دیگر این تحقیق میزان تاثیر گذاری قدرتهای خارجی بر تحولات امنیتی خلیج فارس را مورد بحث قرار می دهد و در هر کدام از سیستمهای امنیتی که طی دهه های70 و80 م. شکل گرفته است به نحوه دخالت عامل خارجی، ارتباط آنها با کشورهای منطقه، دل نگرانی های آنها، و تلاش برای ایجاد یک سیستم امنیتی و خصوصاً نقش کشورهای منطقه در ایجاد این نظام امنیتی پرداخته می شود. اصلی ترین موضوع بحث، دلایل ناکامی و فروپاشی طرحهای امنیتی در منطقه است که علیرغم احساس نیاز منطقه به این سیستم امنیتی، چرا این طرحها هیچکدام نتوانسته اند امنیت منطقه را برقرار سازند و هر گاه با بحران یا خطری جدی روبرو شده اند ناکارآمدی خود را نشان داده اند و در حقیقت هر کدام از این نظامها به محض برخورد با اولین بحران و تهدید بلافاصله فروپاشیده و زمینه ظهور یک نظام امنیتی دیگر را مهیا کرده است.
در راستای فرضیه تحقیق که دلیل شکست این طرحها را فقدان ساختارهای ملی، و شکاف و رقابتهای منطقه ای دانسته که باعث شده اند تا عوامل مداخله گر در سیستم بر محور قدرت هژمون سرنوشت امنیت منطقه را در طول دوره مد نظر رقم بزنند، بحث خواهد شد که چون بازیگران دخیل در موضوع امنیت خلیج فارس هر کدام از نظر درونی پیشاساختاری بوده و از نظر منطقه ای نیز با انبوهی از رقابتها و شکافها نسبت به واحدهای اطراف خود روبرو هستند و همچنین با دیدگاهها و اهداف و تلقی متفاوتی از مفهوم تهدید دور هم جمع می شوند و این امر هم ناشی از یک ضرورت فوری است، به همان میزان که فهم و تلقی آنها از تهدید و خطر بر اثر فروکش کردن تب بحران تغییر می یابد سیستم به فروپاشی نزدیک می شود و ایجاد یک سیستم امنیتی منطقه ای موفق را مشروط به شناسایی دقیق خطرات و منابع ناامنی در منطقه توسط بازیگران ذینفع در چارچوب امنیت خلیج فارس می دانیم.
فهرست مطالب
فصل اول:کلیات
طرح مسأله 8
علل انتخاب موضوع 10
ادبیات موجود 10
سوال اصلی تحقیق 10
سوالات فرعی 11
مفروض(های) تحقیق 11
فرضیه(های) تحقیق 11
مفاهیم 11
روش تحقیق 12
سازماندهی تحقیق 12
موانع تحقیق 16
فصل دوم: مباحث تئوریک امنیت و چارچوب نظری تحقیق
بنیانهای مفهومی و تئوریک امنیت 18
تعریف امنیت 19
نظامهای امنیتی 19
ویژگیهای امنیت 21
الف)تجزیه ناپذیری امنیت 21
ب) ذهنی بودن امنیت 22
رهیافت امنیتی 24
الف) دیدگاه رئالیسم نسبت به امنیت 25
ب)رهیافت ایده آلیستی یا لیبرالیستی امنیت 26
ابعاد داخلی امنیت 27
ابعاد اقتصادی امنیت 28
ابعاد زیست محیطی امنیت 30
دیدگاه سوم درارتباط با امنیتintegrated approach 31
استراتژیهای امنیتی 32
استراتژیهای امنیتی بعد از جنگ سرد 33
مکاتب امنیتی بدیل برای امنیت خلیج فارس 34
چارچوبهای آلترناتیو 36
آیا پیوند های چند جانبه صلح و ثبات را تضمین می کند؟ 43
اقدامات امنیتی 46
دستور کار جدید 55

فصل سوم: سوابق طرحهای امنیتی

نظام امنیت ایرانی 66
نظام امنیتی انگلستان یا دوران صلح بریتانیایی 66
تحولات مفاهیم امنیتی و طرح های امنیت منطقه ای 67
پیمان بغداد 70
تشکیل سنتو 72
تحولات دهه 60 و خروج بریتانیا از خلیج فارس 72
سیستم امنیت دو ستونی(دکترین نیکسون- کسیسنجر) 75
موانع تحقق اهداف دکترین نیکسون 77
پایان سیستم امنیت دو ستونی نیکسون 78
دکترین کارتر 79
ارزیابی دکترین کارتر 82
دکترین ریگان(سیاست اتفاق نظر استراتژیک) 83
سیستم امنیتی شورای همکاری خلیج فارس 85
تشکیل شورای همکاری خلیج فارس 89
اهداف و مضامین شورا 90
اهداف اقتصادی 90
اهداف امنیتی شورا. 91
سیاست خارجی شورا 92
اول:جنگ ایران و عراق 92
دوم: بحران کویت 92
دلایل ضعف و ناتوانی شورا 93
الف) دلایل ضعف شورا از بعد تئوریک 93
ب) موانع عملی فراروی شورا 96
1 – عدم فراگیری شورا 96
2- اختلافات ارضی و مرزی بین اعضاء 98
3- ناتوانی شورا ناشی از ضعف نظامی 99
بحران اول و دوم خلیج فارس 99
بیانیه دمشق و طرح امنیتی 2 + 6 100
انگیزه ها و اهداف طراحان سیستم امنیتی 2 + 6 103
1– آمریکا 103
2- اهداف کشورهای عربی از شرکت در طرح2+6 104
بررسی دلایل ناکامی طرح امنیتی 2 + 6 104
طرحهای امنیتی دو جانبه 109
نقش و هدف آمریکا 110
اقدامات عملی برای استقرار سیستم 112
ارزیابی طرح امنیتی دو جانبه 112
نگاه برون منطقه ای به عنوان آخرین آلترناتیو (تجربیات تاریخی) 114

فصل چهارم: بررسی نقش ساختارها و ظرفیتهای داخلی کشورهای حاشیه خلیج فارس در پیدایش طرحهای امنیتی در منطقه خلیج فارس

1 – شکافهای سیاسی و اجتماعی(طبقه متوسط جدید) 123
2 – تضاد های فرهنگی 124
3 – معضلات نسل جوان 126
4 – بحران مهاجرت 127
5 – جنبش های سیاسی– مذهبی 129
اساس مشروعیت در دولتهای عربی حوزه خلیج فارس 133

فصل پنجم: بررسی نقش عوامل منطقه ای در ظهور و سقوط طرحهای امنیتی در منطقه خلیج فارس

مباحث مربوط به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس 145
الف) تهدیدات مشترک متوجه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس 145
1- تهدیدات ناشی از بافت جمعیتی ناهمگون 145
2- بحران مشروعیت و هویت 148
تهدیدات خاص متوجه هر کدام از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس 156
عربستان سعودی 156
کویت 157
امارت عربی متحده 158
قطر، بحرین، عمان 160
مباحث مربوط به ایران و عراق 160
1) ایران .160
الف) تهدیدات اقتصادی 160
ب) تهدیدات سیاسی 161
ج) تهدید ناشی از حضور بیگانگان در منطقه. 162
2 ) عراق 165
انقلاب اسلامی ایران به عنوان عامل همگرایی و واگرایی 166
مشکل کشورهای منطقه در ایجاد یک سیستم امنیت منطقه ای 170

فصل ششم: بررسی نقش عوامل فرا منطقه ای در پیدایش و تداوم نظامهای امنیتی در منطقه خلیج فارس

آمریکا 180
تلقی آمریکا از مفهوم تهدید 184
برنامه کمکهای امنیتی به کشورهای خلیج فارس 186
نیروی واکنش سریع آمریکا و عملکرد های آن 189
اتحاد جماهیر شوروی 192
دکترین برژنف و امنیت خلیج فارس 193
مصر 194
سوریه 196
منابع 198
سخن پایانی؛ تحلیلی بر عدم موفقیت طرحهای امنیتی در منطقه خلیج فارس 200

کتابشناسی تحقیق 211

لینک دانلود :


http://bolbol.fileina.com/card.aspx?productid=63765


در صورت هر گونه مشکل در دانلود فایل به قسمت آموزش دانلود فایل در همین صفحه مراجعه نمایید.


[ بازدید : 192 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

نحوه دانلود فایل

جمعه 16 تير 1396
18:42
بلبل

طریقه دانلود فایل :


ابتدا لینک دانلود انتخاب (دراگ) و کپی کرده (بر روی آن راست کلیک و انتخاب گزینه Copy)

و در یک پنجره جدید (New tab) مرورگر بفرستید (Paste) و کلید اینتر را بزنید

(به صفحه دانلود فایل هدایت می شوید)



[ بازدید : 706 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به فروشگاه فایل بلبل است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]